الاف جان لنری (پیانو)


مسترکلاس نوازندگی پیانو

مدرس: الاف جان لنری

وی در سيسيل از پدری ايتاليايی و مادری سوئدی متولد شد. مدرک ديپلم خود را از کنسرواتوار ورونا دريافت کرده و در ادامه تحصيلات هنری خود را در آکادمی پيانو امولا با اخذ درجه مستر در سپتامبر ۱۹۹۸ به پايان رسانده‌است.وی بعد از گذشت چند سال از دريافت جوايز اوليه‌اش در مسابقات ملی، در مسابقات بين‌المللی مونزاودر توکيو و هماکتسو ژاپن برنده جايزه شد.
در تابستان ۱۹۹۸ او همچنين در پنجاهمين مسابقه "F.Busoni" بولزانو موفق به دريافت جايزه دوم با "تمايز ويژه" شد (جايزه اول اهدا نشد) وی سال قبل نيز در ميان فيناليست‌های همين مسابقه حضور داشت. در سال ۲۰۰۱ جايزه دوم جهانی مسابقه موسيقی پيانو (World Music Piano Master) در مونت کارلو را ازآن خود کرد.
لنری تاکنون اجراهای بی شمار در فستيوال‌های بين‌المللی و همچنين به صورت رسيتال پيانو در شهرهای مختلف ايتاليا و ساير کشورها از جمله اتريش،فرانسه،آلمان،لهستان،ژاپن و همين‌طور در تالار رودکی تهران در ارديبهشت ۱۳۹۷ داشته‌است. کارنامه هنری وی شامل همکاری با ارکسترهای مختلف اعم از ارکستر سمفونيک برلين،توکيو،ارکستر فيلارمونيک مونت کارلو،ارکستر اپرای آرنا در ورونا و ارکستر Pomeriggi Musicali در ميلان و همچنين همکاری با رهبران برجسته ارکستر مانند لارنس فاستر (Lawrence Foster) و ليور شامبادال (Lior Shambadall) می‌باشد.وی به عنوان پيانيست افتخاری همراه با "لارا مارزادوری" ويلن اول تئاتر لااسکالا ميلان؛ در فستيوال "ميکل آنجلی" برشيا و برگامو؛در فلورانس؛استراليا و با راديو فرانسه در پاريس و هم‌چنين در فستيوال پادرفسکی و شوپن در لهستان همکاری داشته‌اشت. قسمتی از رپرتوار وی شامل تمامی ۳۲ سونات بتهوون براي پيانو و تمام سونات‌ها براي پيانو و ويلن از همين آهنگساز است که به همراه لاورامارزادوری (LauraMarzadori)، نوازنده برجسته ويولن، در شهرها و فستيوال های مختلف ايتاليا در قالب تورهای متعدد اجرا شده و ميگردد.
درباره تبحر لنری در نوازندگی پيانو در مجلات مختلف معتبر موسيقی جهان نوشته شده است که از جمله مهمترين آن‌ها جمله‌ای است از آرنالدو کهن(Arnaldo Cohen).

 

مسترکلاس(الاف جان لنری)

مسترکلاس(الاف جان لنری)

مسترکلاس(الاف جان لنری)

مسترکلاس(الاف جان لنری)

مسترکلاس(الاف جان لنری)

مسترکلاس(الاف جان لنری)